ΟΙ ΝΕΟΤΕΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ
       
Η Δεκαετία του 50 & 60

Μία τελευταία ευκαιρία ανάπτυξης και αναζωογόνησης της υδραϊκής κοινωνίας δόθηκε στην δεκαετία του '50 όταν οι διάφοροι καλλιτέχνες και οι παραγωγοί ταινιών "ανακαλύπτουν" την Ύδρα και την χρησιμοποιούν αφειδώς στις ταινίες τους. Άμεση συνέπεια η αλματώδης τουριστική και οικονομική κίνηση στο νησί, που εξελίχθηκε από τότε σε κοσμοπολίτικο τουριστικό θέρετρο.

Στη δεκαετία του 1950 και του 1960, ξένοι συγγραφείς, όπως ο Αυστραλιανός George Johnston, ο Σουηδός Axel Jensen και ο Καναδός Leonard Cohen αγόρσαν σπίτια στην Ύδρα και έθεσαν τα θεμέλια μιας ξένης κοινότητας που υπάρχει μέχρι και σήμερα. Γενικά κάποια στιγμή μέσα στο χρόνο, κάθε παγκόσμια διασημότητα πάτησε το πόδι της στην Ύδρα. Για την Ύδρα αυτό δεν έχει μεγάλη σημασία, αφού εδώ απλοί άνθρωποι και διάσημοι είναι το ίδιο.

Στη δεκαετία του '50 πραγματοποιήθηκαν εδώ τα γυρίσματα της ταινίας "το Παιδί και το δελφίνι" με τη Σοφία Λόρεν και η Yδρα άρχισε να γίνεται γνωστή διεθνώς.

Ανάμεσα στις πιο γνωστές κινηματογραφικές ταινίες που γυρίστηκαν στην Ύδρα είναι το περίφημο "Κορίτσι με τα μαύρα" του Μιχάλη Κακογιάννη με την Έλλη Λαμπέτη, που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές στα Ευρωπαϊκά φεστιβάλ που προβλήθηκε και η σπουδαία ταινία του Ζυλ Ντασέν "Φαίδρα" με την υπέροχη Μελίνα Μερκούρη και τους διάσημους Άντονι Πέρκινς και Ραλφ Βαλόνε.

Η Ύδρα έγινε προορισμός κυρίως μεταξύ 1960-70 όταν επώνυμοι από όλον τον κόσμο, όπως ο Λένον, Kλάπτον, Rolling Stones, Ωνάσης και Kάλλας, Pεξ Xάρισον, Πήτερ Oυστίνοφ, Λέοναρντ Kοέν και πολλοί άλλοι περνούσαν από εδώ και πηγή έμπνευσης για πολλούς ανθρώπους του πνεύματος και των τεχνών όπως ο Xατζηκυριάκος, ο Γκίκας, ο Σεφέρης, ο Eγγονόπουλος, ο Xένρι Mίλερ, ο Tέτσης, ο Bυζάντιος...

Σήμερα, η Ύδρα του Miller, του Σεφέρη, του Γκίκα, του Εγγονόπουλου, του Βυζάντιου, του Τέτση, με την συνεχή προσφορά στον τουρισμό και την πολιτιστική ζωή της χώρας μας εξακολουθεί να παραμένει το στολίδι του Αργοσαρωνικού, ένα μοναδικό φαινόμενο ιστορικού και αρχιτεκτονικού θαύματος ανά το πανελλήνιο και σίγουρα έναν από τα σπουδαιότερα θέρετρα της Ελλάδας.



Chagall Λέοναρντ Κόεν Daninos Χένρυ Μίλλερ Γ. Σεφέρης

Το Πρόφατο παρελθόν

Από το 1970 και μετά η Ύδρα οργανώνεται "τουριστικά" αποκτώντας πολύ καλές υποδομές. Πολλά Αρχοντικά ανακαινίστηκαν και μετατράπηκαν σε παραδοσιακά ξενοδοχεία, υψηλού επιπέδου, διατηρώντας την ιστορική τους μορφή, ενώ ταυτόχρονα έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στην λεπτομέρεια.

Το ίδιο συνέβη και με πολλά απλά σπίτια που μετατράπηκαν σε φιλόξενες πανσιόν, στις οποίες ο επισκέπτης αισθάνεται σαν να βρίσκεται στο σπίτι του.

Σιγά σιγά η Ύδρα μετατράπηκε σε κοντινό προορισμό, όχι μόνο για ρομαντικές διακοπές, αλλά και τόπος επαγγελματικών συναντήσεων, συνεδρίων και σεμιναρίων, που συνδυάζουν την εργασία με τη διασκέδαση και τις διακοπές.

Πολύ πριν το τέλος του προηγούμενου αιώνα, ο Ναυτικός Ομιλος της Ύδρας άρχισε να διοργανώνει δύο φορές το χρόνο, το φθινόπωρο και την ανοιξη, ιστιοπλοϊκούς αγώνες παγκοσμίου κύρους, που έχουν σαν αποτέλεσμα το νησί να κατακλύζεται από εκατοντάδες ιστιοπλόους και γιωτ με πολύχρωμα πανιά.

Τα δύο τελευτάια χρόνια η Ύδρα φιλοξενεί διακεκριμένους Έλληνες και ξένους αθλητές, καθώς και όσους άλλους θέλουν να συμμετάσχουν σε ένα αθλητικό διήμερο με αγώνες ορεινού τρεξίματος, που προσφέρει στους αθλητές και στους παρευρισκομένους μια μοναδική εμπειρία έντασης και πολύ δράσης

Εδώ και πολλά χρόνια Ελληνες και ξένοι ανακάλυψαν στην Ύδρα, τον ιδανικό ρομαντικό προορισμό για να τελέσουν τους γάμους τους, αφού οι Υδραίοι έχουν φροντίσει να προσφέρουν όλες τις απαραίτητες υπηρεσίες για την προετοιμασία της τέλεσης του μυστηρίου.

Η Ύδρα εξακολούθησε να αποτελεί κέντρο συνάντησης καλλιτεχνών και να "παράγει" τους δικούς της ζωγράφους και συγγραφείς, όπως ο Παναγιώτης Τέτσης, που αποτελεί τον μεγαλύτερο ζωντανό ζωγράφο της νεότερης Ελλάδας, που γεννήθηκε και ζει εδώ.

Εκτός από τα πολύ σημαντικά Μουσεία της Ύδρας, στα οποία ξετυλίγεται και αναβιώνει η ένδοξη ιστορία της, στο πρόσφατο παρελθόν ιδρύθηκε η Σχολή Καλών Τεχνών που ενθαρρύνει νέους καλλιτέχνες, ενώ διαχρονικά Ελληνες και ξένοι συνεχίζουν να παράγουν το έργο τους με "παραδοσιακό στυλ".

Το 1983 ο Δάκης Ιωάννου ίδρυσε το DESTE, πολιτιστικό ίδρυμα σύγχρονης Τέχνης, το οποίο από το 2009 στεγάζει projects διάφορων νέων καλλιτεχνών.

Από τότε μέχρι και σήμερα οι Υδραίοι φρόντισαν, ώστε το νησί τους να διατηρήσει όλα του τα στοιχεία από το ένδοξο παρελθόν, παράλληλα με μια ρομαντική αύρα που υποβάλλει τους επισκέπτες να έρχονται ξανά και ξανά στην Ύδρα.